Nous cherchons un(e)

Intern in the area of O2O Marketing & CRM (h/f)

Ville : Frankfurt am Main, Allemagne

Tasks

  • Supporting Nintendo´s European Internet activities in the area content implementation and project management
  • Supporting the set-up of e-mail campaigns in our content management system (CMS) and e-mail marketing tool
  • Performing the monitoring and measurement of e-mail marketing activities
  • Conducting research on the latest industry trends
  • Liaising with Nintendo internal stakeholders to coordinate efforts and information flow
  • Supporting the creation of assets for consumer communication, such as e-mails, notifications, etc.

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The mandatory minimum length of the internship is 6 months
  • Relevant studies (Business Administration/Marketing/IT Bachelor or Master program)
  • Good knowledge of MS Office, especially Excel
  • Basic skills in SQL and knowledge in Adobe Photoshop is a plus
  • Fluent in spoken and written English; other European languages appreciated
  • Analytical and conceptual thinking
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely and cooperatively with different departments and team members
  • A passion for games and the video game industry

Earliest start date: September 2018

Ce stage vous intéresse ? Faites-nous parvenir votre candidature en anglais avec votre CV, la lettre de confirmation qu'il s'agit d'un stage obligatoire de votre université, en précisant la date la plus proche à laquelle vous pouvez commencer.

Level up!

Grâce à nos consoles Nintendo Switch et Nintendo 3DS, nous sommes l'un des plus grands fabricants de jeux vidéo et de consoles de l'industrie. Notre objectif est de toucher tout le monde avec nos produits, quel que soit l'âge, le sexe ou l'expérience en matière de jeux vidéo. Une équipe soudée et motivée, une qualité supérieure, de nouveaux concepts, le développement créatif et l'intégration d'idées de jeu, alliés à des stratégies de vente sophistiquées, nous permettent de surprendre sans arrêt nos clients avec des produits innovants.